TOYOTA ФИНАНС

Toyota Motor Corporation otkriva cijelu globalnu ponudu baterijskih električnih vozila


· Akio Toyoda najavljuje da će do 2030. godine u ponudi biti 30 baterijskih električnih modela
· Cilj kompanije je do 2030. godine na globalnoj razini ostvariti prodaju 3,5 milijuna baterijskih električnih vozila godišnje
· Lexus do 2030. godine namjerava ponuditi kompletnu gamu baterijskih električnih vozila u svim segmentima vozila u Europi, Sjevernoj Americi i Kini bit će EV (globalno cilje je do 2035.)
· Plan tvrtke Toyota Motor Europe do 2035. godine je stopostotno smanjenje CO2 u svim novim vozilima u zapadnoj Europi
· Obitelj bZ baterijskih električnih vozila u Europi širi se uvođenjem malog crossover vozila nakon predstavljanja modela bZ4X

Akio Toyoda, predsjednik Toyota Motor Corporation, medijima je predstavio dodatne vijesti o tvrtkinoj strategiji ugljične neutralnosti, opisavši planove da do 2030. godine u ponudi bude 30 baterijskih električnih modela.

U nastavku prenosimo cjelokupni govor.

<< AKIO TOYODA>>

Dobar dan. Ja sam Akio Toyoda.

Puno vam hvala što ste izdvojili vrijeme kako biste nam se danas pridružili.

Danas ću govoriti o Toyotinoj strategiji ostvarivanja ugljične neutralnosti, a posebno o strategiji za baterijska električna vozila, koja predstavljaju jednu od najperspektivnijih opcija.

Smatram da ugljična neutralnost znači ostvarenje svijeta u kojem svi ljudi na planetu stalno žive sretno. Želim doprinijeti ostvarenju takvog svijeta. To jest i to će biti želja i misija Toyote kao globalne kompanije. Kako bismo se prihvatili tog izazova, moramo maksimalno smanjiti emisije CO2 u najkraćem mogućem roku.

Živimo u raznolikom svijetu i u vremenu kad je teško predvidjeti budućnost. Stoga je teško usrećiti sve ljude jedinstvenom opcijom. Zato Toyota želi pripremiti što je više moguće opcija za naše kupce diljem svijeta. Smatramo da se sva elektrificirana vozila mogu podijeliti u dvije kategorije, ovisno o energiji koju troše. Jedna se kategorija odnosi na „vozila koja smanjuju emisije ugljika“. Ako energija koja pokreće vozilo nije čista, korištenje elektrificiranog vozila ne bi za posljedicu imalo nula emisija CO2, bez obzira na tip vozila.

Druga se kategorija odnosi na „ugljično neutralna vozila“. Vozila u ovoj kategoriji pokreće čista energija te ista ostvaruju nula emisija CO2 u čitavom procesu korištenja. U Toyoti ćemo učiniti sve što možemo kako bismo razvijali i proizvodili ta vozila. Danas vam predstavljam ono što smo pripremali za budućnost. Počnimo s Toyota bZ obitelji posebnih baterijskih električnih vozila. Toyota bZ znači da idemo „beyond Zero“ (dalje od nulte stope emisija). Sloboda kretanja i zabava u vožnji za sve.

Cilj nam nije samo smanjiti emisije CO2 i ostale negativne utjecaje na nulu. Naš cilj ide korak dalje. Za bZ obitelj razvili smo posebnu platformu za baterijska električna vozila, koja zadovoljava razne potrebe globalnog tržišta. Prvi model u ponudi je ovaj bZ4X, koji smo nedavno najavili. Razvili smo ga zajednički sa Subaruom, što nam je omogućilo da ostvarimo tečnost, upravljivost i vozljivost pravog SUV vozila.

Za njegovo lansiranje na tržište iduće godine upravo pripremamo proizvodnju modela bZ4X u Toyotinoj tvornici u Motomachiju. Uskoro ćemo ga isporučivati kupcima. Osim toga, proširujemo ponudu vozila serije bZ. Pogledajte ova dva modela. SUV srednje klase ima prekrasnu siluetu koja najavljuje novu eru baterijskih električnih vozila. Već na prvi pogled izgledom vas zove da uđete i odvezete se. A radi se o najkompaktnijem SUV vozilu u seriji – malom baterijskom električnom vozilu s udobnom unutrašnjosti, dizajniranom u Europi s japanskim štihom. Što više baterija dodate kako bi se produljio domet, to će vozilo biti veće, teže i skuplje. S obzirom da je ovaj SUV mali automobil, moramo iznimno paziti na jednu stvar. A to je potrošnja energije.

Važno je utvrditi u kojoj mjeri možemo povećati ukupnu energetsku učinkovitost vozila, odnosno s koliko manje energije se vozilo može kretati. Upravo tu tehnologiju Toyota usavršava već duže od 30 godina. Maksimalno smo se trudili obraditi sve aspekte, a s ovim vozilom ciljamo na potrošnju energije od 125 vat-sati po kilometru, što bi bila najniža potrošnja u klasi kompaktnih SUV vozila. A ovo je limuzina srednje klase koja zadovoljava očekivanja kupaca koji prvi put kupuju automobil. Imamo i veliki SUV s trećim redom sjedala, za ugodne obiteljske doživljaje.

Što mislite? Ne samo da ćemo postojeće modele vozila dopuniti novim opcijama baterijskih električnih vozila, već ćemo imati i kompletnu ponudu povoljnih modela iz masovne proizvodnje, kao što su modeli serije bZ, kako bismo zadovoljili potrebe svih kupaca. Pritom se nadam da ćemo kupcima diljem svijeta isporučiti jedinstven i prekrasan izgled, kao i zabavu vožnje baterijskog električnog vozila te iskustvo življenja s baterijskim električnim vozilima.

Toyota je globalna kompanija koju podupiru kupci diljem svijeta. Brend Toyota trenutačno nudi više od 100 modela vozila samo s motorom, hibridnih električnih vozila, plug-in hibridnih električnih vozila te električnih vozila s pogonom na vodik u više od 170 zemalja i regija. Brend Lexus predstavio je više od 30 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila i plug-in hibridnih električnih vozila u više od 90 zemalja i regija. Osim toga, širit ćemo opcije za ugljično neutralna vozila ponudom kompletne game baterijskih električnih vozila.

Preciznije, planiramo do 2030. godine izbaciti 30 modela baterijskih električnih vozila te na globalnoj razini staviti na raspolaganje kompletnu ponudu baterijskih električnih vozila u segmentu putničkih vozila, kao i u segmentu gospodarskih vozila.

Molim vas, pogledajte. Ovo je Toyotina proširena ponuda baterijskih električnih vozila! Dobrodošli u naš salon budućnosti!



Počnimo s brendom Lexus. Lexus nastoji biti brend za ljude koji iznad svega cijene autentičnost. Kao nositelj brenda, smatram da je i dalje tako. Lexus nudi jedinstven izgled i jedinstven potpis u vožnji te je kao pionir na području hibridne električne tehnologije usavršio tehnologiju elektrifikacije. A sada Lexus otvara novo poglavlje.

Tako nazivamo napore koje ulažemo na području elektrifikacije ovdje u Lexusu. Izvlačenje punog potencijala vozila putem tehnologije elektrifikacije… To je smisao elektrifikacije u kontekstu Lexusa. Realizirat ćemo jedinstven elektrificirani Lexus koji objedinjuje linearno ubrzavanje/usporavanje motorom, osjećaj kočenja i oduševljavajuće ponašanje na cesti za dodatnu radost vožnje. Posebno smatram da će baterijsko električno vozilo postati simbol Lexusa kao model koji najjasnije opisuje evoluciju automobila koju omogućuje elektrifikacija.

Najnoviji od tih modela je Lexus RZ. Proces jačanja osnovnih značajki i koncepta Lexus Driving Signature neće se promijeniti ni ako se radi o baterijskom električnom vozilu. Beskrajna realizacija koncepta Lexus Driving Signature prelazi u sljedeću fazu razvojem novog sportskog baterijskog električnog vozila. Konkretnim proporcijama i niskim ležanjem karakterističnim za sportska vozila predstavit će Lexusove jedinstvene performanse u vožnji i postati model koji simbolizira budućnost brenda. Ubrzavat će za tek nešto više od dvije sekunde, uz domet od preko 700 km, a mislilo se i na mogućnost korištenja baterija s krutim elektrolitom kako bismo kreirali baterijsko električno vozilo vrhunskih performansi.

Putem baterijskih električnih vozila od Lexusa ćemo napraviti brend koji nudi niz doživljaja uz visoke performanse, što je samo Lexus u stanju ostvariti, kao i nastojati nuditi sve veće mogućnosti personalizacije vozila. Lexus će razviti baterijski električni sportski automobil koji nasljeđuje okus vožnje, odnosno tajni sastojak performansi koji se njeguje putem razvoja modela LFA. Taj ćemo unaprijeđeni okus vožnje proširiti i na druge modele dok Lexus pretvaramo u brend usmjeren na baterijska električna vozila. Baterije i elektromotore smještat ćemo na način da se baterijskim električnim vozilima pruža više slobode.

Ta nam sloboda omogućuje da pažljivije osluškujemo potrebe kupaca na način da ćemo zadovoljavati razne potrebe različitih regija te udovoljavati raznim životnim stilovima naših kupaca, a što se tiče gospodarskih vozila obuhvatiti ćemo sve od prijevoza na dugim relacijama do dostave na kućni prag. Ova vozila koja vidite iza Lexusove ponude – to su razna Toyotina baterijska električna vozila.

Svijet postaje sve raznolikiji. Ljudi se sve više pouzdaju u vlastiti izbor koji im omogućuje da žive slobodno i ugodno. U Toyoti smatramo da istinski kvalitetni proizvodi stvaraju nove doživljaje za kupca te mu jačaju sklonost prema odabranom načinu života. U tom bi smislu svako električno vozilo trebalo biti jedinstveno i posebno i to ne samo vozila s posebnom platformom, već za modele koji koriste postojeće platforme. To može obuhvaćati korištenje Toyotinog terenskog nasljeđa za kreiranje novih uzbudljivih rekreacijskih doživljaja ili pronalaženje novih načina za spajanje svestranosti s dinamičnom vožnjom. Modeli gospodarskih vozila, poput onih iz e-Palette, promijenit će sliku svakodnevnog života u gradu. No, ciljamo i na manje segmente s novim rješenjima za mobilnost. Ultra-svestranost kompaktnih vozila otvorit će nove i uzbudljive mogućnosti za radne potrebe, kao i mogućnosti personalizacije za mlade.

Tu su i novi pristupi za najmanje segmente, kao što je „Made-for-sharing“ (napravljen za dijeljenje), gdje razne varijacije pokrivaju različite poslovne scenarije. Na kraju svakako treba spomenuti da obožavatelji automobila kao što je Akio Toyoda ni u kom slučaju neće biti razočarani.

Era električnih vozila prilika je i šansa za veću raznovrsnost i više zabave! Jedno električni vozilo za mene, jedno za tebe i jedno za svakoga. „Električno vozilo za svakoga“. Pa što mislite o Toyotinim baterijskim električnim vozilima?

Budućnost koju smo vam danas prikazali uopće nije daleko. Većina Toyotinih baterijskih električnih vozila koje smo ovdje predstavili modeli su koji stižu na tržište u sljedećih nekoliko godina. Cilj nam je do 2030. godine na globalnoj razini ostvariti prodaju 3,5 milijuna baterijskih električnih vozila godišnje. Lexus do 2030. godine namjerava ponuditi kompletnu gamu baterijskih električnih vozila u svim segmentima vozila, s time da bi 100% prodaje u Europi, Sjevernoj Americi i Kini trebalo otpadati na baterijska električna vozila, a ukupno se radi o milijun vozila na globalnoj razini. Do 2035. godine, baterijska električna vozila trebala bi činiti 100% globalne prodaje vozila.

Kako bismo ostvarili te ciljeve već duže vrijeme ulažemo u razna područja. Toyota je 1997. godine predstavila Prius, prvo na svijetu hibridno električno vozilo iz serijske proizvodnje. No, zapravo smo s razvojem baterijskih električnih vozila počeli i prije. Godine 1992. formirali smo Sektor za razvoj električnih vozila, a 1996. godine predstavili model RAV4 EV na tržištu.

Nakon toga smo u prvom desetljeću ovog stoljeća na raznim mjestima demonstrirali mali prototip putničkog električnog vozila pod nazivom „e-com“. Nadalje, 2012. godine smo predstavili „COMS“, ultra-malo električno vozilo te malo električno vozilo „eQ“. Na taj način već duže vrijeme istražujemo potencijal baterijskih električnih vozila. Ove smo godine predstavili „C+pod“ i „C+walk“ te smo ubrzali razvoj baterijskih električnih vozila, uključujući „e-Palette“ i na taj način ljudima pružili slobodu kretanja u raznim scenarijima.

Istovremeno s početkom razvoja baterijskih električnih vozila, početkom 90-ih godina prošlog stoljeća započeli smo s razvojem električnih vozila s gorivnim člancima koje pogoni vodik. Godine 2002. predstavili smo Toyotu FCHV, a 2008. godine vozilo je redizajnirano i predstavljeno kao Toyota FCHV-adv. Zahvaljujući tim dugotrajnim naporima, 2014. godine konačno je predstavljena prva generacija modela Mirai. Otada naša električna vozila s gorivnim člancima stalno evoluiraju, a te se tehnologije koriste i za pokretanje drugih vozila poput autobusa i velikih kamiona.

Toyota na području baterija već dugi niz godina interno istražuje, razvija i proizvodi baterije. Godine 1996. uspostavili smo ono što se danas naziva Prime Earth EV Energy. Istovremeno s usavršavanjem tehnologija vezanih uz nikal-metal-hidridne baterije, 2003. godine počeli smo ubrzano razvijati litij-ionske baterije. Osim toga, otkad smo 2008. godine formirali Sektor za istraživanje baterija, unapređujemo istraživanja na području baterija s krutim elektrolitom i drugih baterija sljedeće generacije. Prošle smo godine uspostavili poslovnu funkciju Prime Planet Energy & Solutions kako bismo ubrzali objedinjene napore u poslovanju s baterijama.

U proteklih smo 26 godina uložili gotovo bilijun (tisuću milijardi) jena i proizveli više od 19 milijuna baterija. Smatramo da nam stečeno iskustvo daje prednost u odnosu na konkurenciju. Nastavit ćemo s povećavanjem ulaganja u baterije i to s 1,5 bilijun jena kako je najavljeno u rujnu na 2 bilijuna jena, s ciljem realizacije još naprednijih i povoljnijih baterija još veće kvalitete. Što se tiče prirodnih resursa, kompanija Toyota Tsusho već više od 30 godina radi na osiguravanju obnovljivih izvora energije kao što su energija vjetra i sunca.

Osim toga, u proizvodnim postrojenjima nastojimo ostvariti ugljičnu neutralnost do 2035. godine putem stalnih unapređenja s ciljem smanjivanja potrošnje energije, kao i sve većim korištenjem inovativnih proizvodnih tehnologija. U ovoj diversificiranoj i nepredvidljivoj eri važno je na fleksibilan način mijenjati tipove i količine proizvoda, a istovremeno i pratiti tržišne trendove. Smatramo da će nam smanjeno vrijeme proizvodnje te proizvodne metode temeljene na velikom miksu i malim količinama koje njegujemo putem sustava Toyota Production System, uz stalne napore tipične za japansku proizvodnju omogućiti da u narednom razdoblju budemo konkurentni. Nastavit ćemo unapređivati inicijative na svim područjima zajedno s brojnim partnerima među tvrtkama iz Toyota grupe, dobavljačima i distributerima.

Energija igra ključnu ulogu u ostvarivanju ugljične neutralnosti. Upravo je zato Toyota usmjerena na ponudu raznovrsnog niza opcija za ugljičnu neutralnost, kako bi se obuhvatile sve potrebe i situacije u svakoj zemlji i regiji. O tim opcijama ne odlučujemo mi, već lokalna tržišta i kupci. A sada se u kontekstu vođenja poslovanja postavlja pitanje zašto imamo toliko opcija – neki će pomisliti da bi bilo isplativije usmjeriti se na manji broj opcija. No, smatramo da je brzo prilagođavanje budućim promjenama važnije od predviđanja budućnosti, koja je neizvjesna. Zato ćemo i dalje stavljati te opcije na raspolaganje kupcima dok se ne pronađe pravi put.

Toyota nastoji biti kompanija koja doprinosi okolišu, nastoji ljudima donijeti sreću te održava blizak odnos s kupcima. Sve u svemu, želimo biti kompanija koja proizvodi sreću za sve, kako pojedince, tako i društvo u cjelini. Želimo današnjoj djeci i njihovim potomcima ostaviti još bolju budućnost. Uvijek želimo da budućnost bude vedrija. Smatram da je budućnost nešto što svi zajedno stvaramo – u japanskoj automobilskoj industriji radi 5.5 milijuna naših kolega koji doprinose japanskoj proizvodnji i mobilnosti. A diljem svijeta ih imamo još puno.

Ako se svi zajedno pokrenemo, s istim ciljem, voljom i strašću, uspjet ćemo iza sebe ostaviti mnoga radosna lica i prekrasnu Zemlju za sljedeću generaciju.

U to vjerujem. I to ćemo ostvariti. Hvala.