Toyota sa drugom generacijom koncepta Mirai na sajmu u Tokiju

TOYOTA ФИНАНС

Predstavljanjem Toyote Mirai 2014. godine, sa pogonom na vodik, pri vožnji kojeg nastaju samo emisije vodene pare, Toyota je postavila nove standarde buduće mobilnosti. Sada se ova kompanija sprema povesti svoju naprednu tehnologiju električnih vozila s gorivim ćelijama vodika (FCEV) i nultom emisijom otpadnih plinova u nove visine, predstavljajući drugu generaciju Mirai na posebnoj izložbi na Salonu automobila u Tokiju.


Aktuelni Mirai je predvodnik u podizanju globalne svijesti o tome kako je moguce doseci buduce cisto i održivo društvo. Rijec je o automobilu koji je tehnicki sofisticiran, a ipak impresivno praktican zahvaljujuci dosegu vožnje od oko 500 km, jednostavnim punjenjem „gorivom“ u samo nekoliko minuta, uz emisiju koju cini samo cista vodena para. Od predstavljanja do danas, prodato je oko 10.000 vozila, pri cemu je Toyota aktivno podržavala razvoj infrastrukture vodika kao goriva na kljucnim tržištima u cijelom svijetu.

Na predstojecem Salonu automobila u Tokiju, Toyota ce pružiti publici rani uvid u napredak koji novim Miraijem ostvaruje na svim poljima, u pogledu tehnicke izvrsnosti, dinamickih performansi i poželjnog dizajna.

Novi Mirai, ciji pocetak prodaje je planiran za 2020., pocevši u Japanu, Sjevernoj Americi i Europi, ce biti mnogo više nego eko-automobil, pokazujuci da njegova tehnologija gorivih celija vodika (FCEV) nije prepreka za stvaranje vozila koji pruža užitak u vožnji, a istovremeno je i užitak za oci.



Ucinkovitost je i dalje kriticno podrucje, te Toyota cilja na povecanje dosega vožnje Miraija za 30% kroz poboljšanje sistema gorivih celija i korištenje vecih spremnika vodika u vozilu.

Yoshikazu Tanaka, Glavni inžinjer za novi Mirai, kaže: „Cilj nam je bio stvaranje automobila koji ce u kupcima probuditi želju da ga voze svo vrijeme, automobila koji ima emotivan i privlacan dizajn, kao i onu vrstu dinamickih performansi i odziva koji izazivaju osmijeh na licu vozaca.

„Želim da kupci kažu „Mirai je moj odabir ne samo zato što je FCEV, nego jednostavno zato što je ovaj automobil moja želja; a slucajno je i FCEV.“ Nastavit cemo naš razvoj fokusirajuci se na taj osjecaj, te se nadamo da cemo s novim Miraijem nastaviti biti predvodnik u nastojanjima ostvarivanja društva vodikove energije.“

Glavni pecat novog Miraija je njegov vanjski izgled, zahvaljujuci niskim linijama, elegantnim proporcijama, izduženim i zategnutim oblicima i velikim tockovima od 20“, što sve zajedno stvara snažan nastup koji se izdvaja. Ovaj izložbeni automobil ce biti predstavljen u posebno razvijenoj novoj plavoj boji koja koristi više slojeva radi postizanja izuzetne svjetline i dubine boje.



Unutrašnjost je osmišljena kao jednostavan, savremeni prostor s toplim, udobnim ugodajem koji doprinosi osjecaju da ovaj automobil zaista pruža užitak u vožnji i na putovanju. Kljucni elementi ukljucuju središnji ekran od 12,3“, te plocu s instrumentima koja obavija vozaca. Platforma na kojoj je izraden, kao i pametan raspored omogucavaju smještaj pet osoba u vozilu, umjesto cetiri kao u aktuelnom Miraiju.

Novi Mirai konstruisan je na najnovijoj Toyotinoj modularnoj platformi za zadnji pogon, koja je otpocetka konstruisana tako da prihvata razne vrste pogonskih sklopova - ukljucujuci i vodikove gorive celije. Ona osim toga novom Miraiju daje veci nivo krutosti konstrukcije, što doprinosi vecoj okretnosti i boljem odzivu, kao i niže težište koje znacajno unapreduje upravljivost.

Pored povecavanja dosega vožnje, poboljšanje djelovanja sistema gorivih celija vodika, daje novom Miraiju linearan i miran odziv prilikom pokretanja, te elegantan osjecaj u vožnji. Upravljanje je lako i precizno na oštrim zavojima, dok vožnja na autocesti daje izuzetan osjecaj snage pri svim brzinama.