Eko priča ProCredit Bank

TOYOTA ФИНАНС

Zaštita okoliša nalazi se u središtu misije ProCredit Bank, a vlastitim primjerom ova banka nastoji doprinijeti razvoju koji će biti ekološki i društveno održiv.


Tako je ProCredit Bank prva i za sada jedina banka u Bosni i Hercegovini koja ispred zgrade Uprave ima instaliran punjač za električna vozila. Osim toga, ProCredit je prva i jedina, ne samo banka, već i kompanija koja u svom voznom parku posjeduje plug-in hibridna vozila.

Vozni park ProCredit Bank sastoji se od 15 hibridnih vozila i to 9 Toyota Yarisa, 5 Toyota Auris, te 2 Toyota Prius plug-in hibrida. Ispred zgrade Uprave banke u Sarajevu postavljeni su solarni paneli koji se napajaju sunčevom energijom, a koja se dalje koristi za LED rasvjetu za osvjetljenje ispred zgrade. Parking mjesta su označena zelenom površinom sa ciljem ukazivanja na zelenu politiku kojoj banka teži u svome strateškom opredjeljenju, a koja je definirana i standardom ISO 14001:2015 kojim je ProCredit Bank certificirana od februara 2017. Godine.

 

 


Time je potvrđeno da ProCredit posluje u skladu sa međunarodno uspostavljenim normama zaštite i unaprijeđenja životne sredine.

Projekat uspostavljanja eko – voznog parka ProCredit je provela zajedno sa partnerima, japanskim proizvođačem autmobila Toyota i Auto Nuić, koji je i ovlašteni prodavač i serviser Toyota vozila. Vrijedi istaći da je ProCredit Bank najznačajniji Toyotin partner u Bosni i Hercegovini uopće.

Na test su dobili Toyotu Prius plug-in hibrid.

Klasični Prius omogućava nekoliko kilometara vožnje na električnu energiju koja se pohranjuje tokom vožnje u baterije, dok Prius plug-in hibrid omogućava bitno dužu vožnju na struju – oko 63 kilometara, s tim da se baterije pune i tokom vožnje, ali se mogu napuniti spajanjem na električnu mrežu. Ovaj automobil spreman je za vožnju brzinom oko 135 km/h samo na struju ako je imamo dovoljno u baterijama. Samo punjenje na javnom punjaču traje oko dva sata.

Plug-in hibridni Prius ispod haube se sastoji od klasičnog 1.8-litrenog benzinca snage oko 98 KS plus cca 24 KS iz električnog motora; a ukupno na raspolaganju imamo 122 KS. U praksi, u kombinaciji s CVT mjenjačem bez stupnjeva prijenosa imamo solidan obiteljski automobil koji u power načinu snažno povuče masu vozila od oko 1450 kilograma. Vrlo je bitno znati voziti ovakav tip vozila jer nema potrebe da se pritišće papučica gasa do kraja – potrebno je odmjereno voziti i tako omogućavamo i nižu potrošnju goriva koja može ići i ispod 4 litre, ako kombiniramo električni i benzinski pogon.

 

 


Naravno, u gradu se doslovce možemo potpuno besplatno voziti jer s 50 kilometara možemo obaviti puno toga. Punimo li Prius kod kuće, potrošnja električne energije je cca 1 KM za 100 kilometara. Dakle, u protuvrijednosti manjoj od jedne litre goriva, a punjenje traje nešto više od tri sata.

Prius izgleda uočljivo na cesti, izgled je dinamičan, uz izražena prednja i stražnja LED svjetla, a zanimljiv dizajn primjetan je i u interijeru u kojem prevladavaju crne boje. Mjesta ima primjetno puno u svim smjerovima. Testni model sa paketom opreme SOL bogato opremljen sa sistemom pomoći pri parkiranju, kožnim sjedalima, full LED svjetlima, stražnjom kamerom te kočenjem pri opasnosti i uz još nekoliko korisnih naprednih sistema ima cijenu od 71.580 KM.

Hibridi u Bosni i Hercegovini nikada nisu bili dostupniji. Za to se pobrinula ProCredit Bank, koja je u saradnji sa Toyotom razvila posebnu ponudu za finansiranje hibridnih vozila. U sklopu ove ponude, kupcima Toyota hibrida nude se specijalni uslovi finansiranja kroz investicijske kredite sa kamatnom stopom od 3,99% NKS (4,14% EKS).

Kupcima je omogućen pristup kreditima za kupovinu hibrida bez učešća i bez provozije za obradu kredita, a na raspolaganju su iznosi od 20.000 do 60.000 konvertibilnih maraka, sa rokom otplate do 5 godina.

Izvor: Akta.ba i ProCredit Bank