Toyota počinje sa testiranjem autonomne vožnje

TOYOTA ФИНАНС

Toyota Motor Europe (TME) objavila je da počinje automatiziranu vožnju (AD) na javnim cestama u Europi


Toyota Motor Europe (TME) objavila je da počinje automatiziranu vožnju (AD) na javnim cestama u Europi. Nakon uspješnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima: u živom gradskom središtu Brisela. U srcu europskih institucija, jedan Lexus LS će neprestano voziti nepromjenljivom rutom narednih 13 mjeseci.

 


• Automatizirano vozilo sa sigurnosnim vozačem će voziti po gradskom središtu Brisela
• Svrha je izučavanje utjecaja različitosti ljudskog ponašanja na automatizirane sisteme vožnje
• Nakon uspješnih vožnji u Japanu i SAD, razumijevanju sistema se dodaju i europski uslovi

 




Gerald Killmann, Potpredsjednik za istraživanje i razvoj pri TME, izjavio je: „Unutar Toyote globalno, TME-jev Centar za istraživanje i razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računalni vid: omogućavajući računarima da „vide“ i „razumiju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog utjecaja na zahtjeve sistema automatizirane vožnje.

 


Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sistem mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, europska prijestolnica u kojoj žive građani 184 različite nacije. Nakon uspješnih ispitivanja na javnim cestama u Japanu i SAD, razumijevanju sistema sada dodajemo i europske uslove.“

 

 


 


Christophe Vanoerbeek iz Brussels Mobility rekao je: „Regija Bruxelles-Capitale, a posebno Brussels Mobility, je posvećena vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu automatiziranih vozila. Svjesni smo potencijala ove tehnologije kao rješenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet. Ova potvrda se očitava u našem novom glavnom planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, te u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje automatizacije vozila.

 


Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na automatizirana vozila navodi neophodne korake za čvrsti okvir i pozitivan razvoj automatiziranih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i regija laboratorij za ovu vrstu pionirskih rješenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije u mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom nivou.”

 


Sigurnost prije svega


Ovaj Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozit će na običnim, otvorenim cestama. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti i sigurnosni vozač, koji može u bilo kom trenutku intervenisati i zaobići upravljački sistem AD vozila, te operater koji će nadgledati cijeli sistem. Toyota izlazi s ovim automobilom na otvorene ceste nakon mjeseci temeljitih priprema vozila: provjere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja neophodnih odobrenja.

 

 


 


Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept saigrača u mobilnosti) S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela automatizirane vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur (vozač)1 . Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno popularizira sigurnosne funkcije na dostupan način, za cijelu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanima Toyota Safety Sense i Lexus Safety System+2 .

 

 


Europski L3Pilot


Ovo automatizirano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog sudjelovanja u europskom projektu „L3Pilot“,” zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga financira Europska komisija3.

 


 


Ovaj projekat utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmjera koja će obuhvatati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno djelovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.

 


1 Način rada Guardian koristi tehnologiju radi neprestanog praćenja ljudske vožnje, uključujući se samo kada je neophodno. U načinu rada Chauffer, tehnologija preuzima svu odgovornost za vožnju.
2 Ovaj Lexus LS je opremljen sistemom Lexus Safety Sense+A
3 Ovaj projekt je financiran kroz program istraživanja i inovacija Horizon 2020 Europske unije; sporazum o finansiranju 723051, finansirano prema H2020-EU.3.4.