Povratak legende - svjetska premijera nove Supre u Detroitu

TOYOTA ФИНАНС

Potpuno nova Toyota Supra, peta generacija Toyotinog legendarnog sportskog automobila i prvi globalni GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing, debitovala je 14. januara 2019. godine na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu.

Nova Toyota GR Supra zamišljena je kao sportski automobil u svom najčistijem obliku, bez kompromisa koji bi umanjio užitak vožnje. Glavni inženjer Tetsuya Tada pridržavao se klasičnog oblika gradeći na naslijeđu Toyotinih prošlih generacija Supre i originalnog sportskog 2000GT. Ljubitelji vožnje mogu očekivati uzbudljiv spoj snage, agilnosti i preciznog upravljanja, postignut zahvaljujući kombinaciji kratkog međuosovinskog razmaka i širokog stava, male težine, niskog centra gravitacije i vrlo krutog tijela.


3-litarski motor ima dvostruki turbo punjač i proizvodi 340 KS i 500 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa automatskim menjačem sa osam brzina, karakteriše ga glatko i snažno ubrzanje, sa velikim obrtnim momentom.


TOYOTA GAZOO Racing je odigrao značajnu ulogu u poboljšanju performansi novog sportskog automobila, intenzivno radeći na čuvenoj Nürburgring Nordschleife stazi i okolnim cestama u Njemačkoj. Dalje testiranje je obavljeno na cestama širom svijeta, a kako bi bio siguran da je automobil ispunio svoje obećanje, predsjednik Toyote Akio Toyoda stavio ga je i sam na test na Nürburgringu, u ulozi glavnog vozača prije nego što mu je dao zeleno svjetlo.


“Proveo sam bezbroj sati vožnje starom Suprom na Nürburgringu kako bih postao glavni vozač. Supra je kao stari prijatelj koji zauzima posebno mjesto u mom srcu. Dok su drugi proizvođači testirali svoje prelijepe nove prototipe, vozio sam staru Supru koje više nije bio u proizvodnji.


Iako Toyota tada nije imala planove da napravi novu Supru, baš kao i mnogi drugi fanove Supre širom svijeta, potajno sam sanjao da se to dogodi. Novi GR Supra je rođen kroz testiranje u Nürburgringu i mogu iskreno reći da je to automobil koji je zabavan za vožnju i bolji nego ikada. ”, izjavio je Akio Toyoda, predsjednik Toyote.


Isporuke kupcima širom svijeta Toyote GR Supra početi će tokom krajem ljeta. Sva vozila će se proizvoditi u Grazu u Austriji.


Dizajn čistog sportskog automobila


Čak i na prvi pogled, lako je vidjeti kako se Toyotino veliko sportsko naslijeđe provlači u dizajnu nove Supre. Posebno je naglašen uticaj 2000GT-a kroz dugu haubu i kompaktno tijelo, dok je karakterističan izgled četvrte generacije Supre uhvaćen u prednjem i stražnjem dijelu. Sličnosti, međutim idu dublje od samo vanjskog izgleda, jer nova Toyota GR Supra je u biti isti klasični sportski automobil snažnog šestocilindričnog motora i pogona na zadnje točkove kao i slavni prethodnici.


Dizajn je precizno izračunat kako bi se postigle optimalne karakteristike, kao i idealna ravnoteža težine. Na primjer, krov nije samo stilska karakteristika inspirisana naslijeđem, on je efikasan u smanjenju otpora zraka, bez žrtvovanja prostora u kabini.


Prednji dizajn je inspirisan četvrtom generacijom Supre, ali ima još izražajniji izgled s niskim stavom naglašenim istaknutom centralnom rešetkom koja je okružena velikim usisnicima zraka koji su neophodni za hlađenje motora. Sa bočne strane, niska hauba generiše dinamičnu liniju koja teče unazad od niskog nosa automobila, dok su zadnja ivica poklopca motora i zadnji spojler postavljeni na gotovo istoj visini.


Podvozje ima neznatan ugao prema naprijed, dok kabina ima snažan nagib unazad, sa crnim prednjim stubovima i karakterističnim linijama na strani krova, naglašavajući napetu i kompaktnu kabinu. Oštri izgled, čvrsti pragovi izražavaju veliku krutost automobila. U Europi, Toyota GR Supra će biti standardno opremljena 19-inčnim alu naplatcima sa naizmjeničnim crnim i poliranim završnim krakovima.


Sa stražnje strane, spojler je optimiziran za suzbijanje lifta, dok trapezoidni oblik na stražnjem odbojniku stvara osjećaj kretanja prema dolje. Zadnja kombinovana svjetla imaju jednostavan unutrašnji raspored prstenova, dok su prepoznatljiva zadnja svjetla za maglu i svjetla za vožnju unazad formirana od tačkastih LED-ova grupisanih u sredini donjeg branika.


Toyotin Supra stil će biti prikazan na najbolji mogući način kroz niz od osam različitih boja, uključujući jarke crvene, žute i plave nijanse. Novi Matt Storm Grey finiš će biti dostupan za specijalnu ediciju dodajući dodatnu vizuelnu dramu i metalnu teksturu zakrivljenim površinama automobila sa mat završnim slojem i naznakom plave.


Koncept kokpita: stavljanje vozača u središte akcije


Kokpit vozača u novoj Toyota GR Supra uredno kombinira tradicionalne GT elemente sa ultra-modernom funkcionalnošću. Dizajniran da pomogne vozaču da se u potpunosti fokusira na posao vožnje, direktno je pod uticajem rasporeda koji se nalazi u trkaćim jednosjedima. Niska, tanka horizontalna kontrolna ploča povećava pogled prema naprijed kroz vjetrobransko staklo, pomažući vozaču da precizno postavi automobil u vožnji velikom brzinom, dok su glavne kontrole čvrsto grupirane za brzo i jednostavno rukovanje. Instrument ploča, središnja konzola i obloga vrata kombiniraju se u besprijekornom dizajnu koji daje kokpitu jak, jedinstven osjećaj.


Oblik kokpita se spušta u meke, podupiruće uloške za koljena u oblogama vrata i na bočnoj strani središnje konzole. Displej visoke rezolucije od 8,8 inča jasno je vidljiv kroz upravljač, sa tahometrom i indikatorom smijera koji se nalazi u centru; digitalno očitavanje brzine je lijevo, a infotainment i navigacijske informacije na desnoj strani.


Asimetrična središnja konzola označava jasnu podjelu između vozačkog kokpita koji okružuje i otvorenije putničke strane kabine Toyota GR Supra. Prostor za prtljag je dovoljno velik za prtljag dvoje ljudi za vikend i može se proširiti pomičnim panelom u stražnjem dijelu kabine.


Sjedišta inspirisana utrkama


Sjedišta nove GR Supre imaju dizajn koji je pod uticajem utrka i koji obezbjeđuje udobnost u svakom trenutku i odličnu podršku, posebno ako se automobil koristi na stazi. Bočni jastuci za držanje karoserije nalaze se na jastuku i visokom naslonu, a postoji i integrisani naslon za glavu. Opcije presvlaka uključuju kožu i kombinaciju kožnih jastuka s perforiranom Alcantara oblogama za naslon sjedala i jastukom koji osigurava stupanj ventilacije zraka i dodatne performanse držanja tijela.


Performanse motora


Vrhunac novog Toyota GR Supra je njegov 3.0-litarski linijski šestocilindrični motor, koji proizvodi do 340 DIN KS i 500 Nm obrtnog momenta. Opremljen je dvostrukim turbo punjačem, visokopreciznim direktnim ubrizgavanjem goriva i kontinuirano varijabilnom kontrolom ventila koja osigurava vrhunske momentne performanse kod vrlo niskih okretaja. Jedinica je snažna, dobro izbalansirana, glatka i lagana, sa uzbudljivim osjećajem ubrzanja.


Kompatibilan je sa automatskim mjenjačem sa osam brzina koji obezbeđuje ultra brze promjene. Vozač može da kontroliše način promjene stepena prenosa pomoću ručica na upravljaču i može da izabere Normalni ili Sportski režim vožnje u zavisnosti od njihovih želja i uslova na cesti. Funkcija kontrole lansiranja omogućava snažno ubrzanje od mirovanja uz maksimalnu vuču, pomažući automobilu da dođe do 100 km/h za samo 4,3 sekunde.


Zvuk motora i odziv, raspored mjenjača, prigušenje, upravljanje i aktivni diferencijalni učinak se podešavaju kada vozač odabere Sportski način rada. Kontrola stabilnosti vozila ima posebnu postavku “Track” koja se može izabrati, smanjujući nivo intervencije sistema, tako da vozač ima veću kontrolu nad dinamičkim performansama vozila.


Aktivni diferencijal


Sve verzije Toyote GR Supra koje se prodaju u Europi biće opremljene aktivnim diferencijalom koji radi i pri ubrzavanju i usporavanju i može se bez problema prilagoditi od nule do 100% zaključavanja, sa trenutnim odgovorom. Namjenski ECU monitori nadziru upravljač, gas i papučicu kočnice, broj okretaja motora i brzinu skretanja, za prikladno aktiviranje pogona.


Razvojni program intenzivnog rukovanja


Postavljeni visoki ciljevi za rukovanje su postignuti kroz razvojni program koji je vodio TOYOTA GAZOO Racing, a koji je uključivao opsežno testiranje na širokom spektru izazovnih cesti širom svijeta. Testiranje je takođe uključivalo sesije na trkaćim stazama, uključujući Nürburgring Nordschleife. Visoka strukturalna rigidnost (veća čak i od Lexus LFA superautomobila), težište je niže od GT86 kupea i idealna 50:50 prednja/zadnja raspodjela težine su bili osnovni za postizanje dinamičkih ciljeva, ali su zahtijevali odlučne inženjerske odluke. Na primer, željeni balans težine je postignut pomeranjem motora što je moguće više unazad, što je dovelo do novih izazova u proizvodnji.


Visoka krutost karoserije omogućila je preciznije i detaljnije preciziranje geometrije ovjesa i podešavanja amortizera. Nova konstrukcija ovjesa sastoji se od dvostruko opružnih opruga MacPherson na prednjoj strani i petostranskog sistema nazad. Novi GR Supra ima i glavčine visokih performansi sa povećanim nagibom i optimizovanom kinematikom. Električni servo upravljač je sportski podešen i može se podesiti u režimima Comfort i Sport.


19-inčni aluminijumski točkovi su opremljeni Michelin Pilot Super Sport gumama. Odgovarajuće snažne kočnice su opremljene četvoro-potisnim Brembo kočionim kliještima.


Supra 900


Toyota GR Supra je prvi GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing za globalno tržište. U prvoj godini lansiranja automobila u Europi će biti 900 novih vlasnika Toyota GR Supra, a kao prvi koji će rezervisati ovaj novi sportski automobil, uživat će u brojnim posebnim pogodnostima. U znak priznanja za njihov entuzijazam za povratak imena Supra, njima će biti omogućen pristup ekskluzivnom programu za prve vlasnike.


Lansiranje modela sa Active i Premium kvalitetom


Toyota GR Supra 2019 će biti predstavljena sa dva nivoa opreme - Active i Premium.


Na ulazu u novi asortiman modela, Toyota GR Supra Active koristi sveobuhvatnu specifikaciju koja se proteže do visokih performansi i sistema koji pomažu vozaču da uživa u punom dinamičnom potencijalu automobila. Oni uključuju aktivni diferencijal, prilagodljivo varijabilno ogibljenje i 19-inčne aluminijske naplatke s visokokvalitetnim kočionim paketom.


Ostale karakteristike uključuju dvozonski automatski klima uređaj, prilagodljivi tempomat, pametnim ulaz, pokretanje na dugme ikožni upravljač. LED tehnologija se koristi za prilagodljiva prednja svjetla, zadnja svjetla i dnevna svjetla, a ogledala su automatski zatamnjena. Dodatnu pogodnost pružaju i brisači sa senzorima za kišu i kamera za vožnju unazad.


Sportska sjedišta su presvučena crnom Alcantarom i podesiva su (uključujući i lumbalnu podršku), sa integrisanim funkcijama grijanja i memorije. Infotainment uređaje posjeduje audio sistem sa 10 zvučnika sa ekranom od 8,8 inča, navigacioni sistem sa Supra Connect, Bluetooth i USB port.


Sigurnosne karakteristike uključuju Supra Safety+ paket, koji se sastoji od monitora za otkrivanje slijepih tačaka i upozorenja o promjeni trake, upozorenja na sudar sa stražnje strane i inteligentnih senzora za parkiranje s automatskim kočenjem. Pored toga, tu je i E-Call funkcija koja će poslati automatsko lokacijsko upozorenje hitnim službama u slučaju ozbiljnog sudara i sistema za nadzor pritiska u gumama. Svi modeli Toyota Supra Supra opremljeni su alarmom.


Vrhunski nivo opreme Premium nadovezuje se na Active sa crnim kožnim presvlakama, JBL premium zvučnim sistemom sa 12 zvučnika, Head-Up displejom za vozača, punjačem za mobilne telefone i paketima za skladištenje i osvetljenje.


Toyota GR Supra A90 Edition


Prototip Toyota Supra – A90, napravio je impresivan međunarodni debi kada se pojavio pred publikom Goodwood festivala brzine u ljeto 2018. godine. Njegovo pojavljivanje odjeknulo je među ljubiteljima Supre, a kamuflažni izgled u kombinaciji crne, crvene i bijele, inspirisan TOYOTA GAZOO Racing bojama, privlačio je poglede.


Kako bi proslavili Supra naslijeđe i uvođenje pete generacije, ekskluzivni Toyota GR Supra A90 Edition model će biti predstavljen na lansiranju, a proizvodnja je strogo ograničena na samo 90 primjeraka. A90 Edition će biti završen u novom Storm Grey mat premazu, opremljenom mat crnim aluminijumskim točkovima i kokpitom vozača presvučenim crvenom kožom. U drugim aspektima, specifikacija opreme će odgovarati Premium razredu.


Toyota GR Supra A90 Edition će biti ponuđena isključivo za prvih 90 europskih kupaca.


TOYOTA GAZOO Racing je krovna organizacija za Toyotin globalni program za motosport i prošle godine je osvojila 24 sata Le Mansa na FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti i prvenstvu proizvođača u FIA Svjetskom reli prvenstvu. Njegov rad se zasniva na tri stuba: razvoj ljudi kroz učešće u motosportu; stvaranje navijača kroz uzbuđenje moto sporta; primjenjivanje znanja stečenog u moto-sportu kako bi napravili sve bolje automobile, zabavne za vožnju.


Ovaj etos je u potpunosti potakao Kiichiro Toyoda, osnivač Toyotinog automobilskog biznisa, a danas ga dijeli Akio Toyoda, predsjednik Toyota Motor Corporation, kako bi podržao predanost kompanije izgradnji sve boljih automobila.


Počevši od Toyote GR Supra, TOYOTA GAZOO Racing će prenijeti tehnička saznanja koja dobija na trkaćim i stazama za rally do razvoja novih generacija Toyotinih GR modela, ali i šireg asortimana vozila za desetine miliona ljudi širom svijeta.